יום שלישי, 9 ביולי 2013

אנגליה זה אמריקה

אז מי מנצח במוזיקה, אמריקה או אנגליה?

pink Floyd, rolling stones,  The who או The doors, Velvet underground?
מי חידש יותר דיוויד בואי או ג'ימי הנדריקס?
מי המציא סאונד חדש הביטלס או הביץ' בויס?
וכו וכו וכו

כמובן שיש מיליון תשובות.
אבל חטאתי, עוויתי,  פשעתי. כשהתחלתי לשמוע מוסיקה בתחילת שנות ה - 90, בחרתי בגראנג' ולא בבריטפופ.
ועד היום אני שומע בעיקר מוסיקה אמריקאית.
משהו במבטא הבריטי עושה לי רע.
אבל בלי קשר לעובדה שהיום יש פחות הבדל בין הסגנונות, שמתי לב שהלהקות האנגליות שאני שומע, אלה פשוט להקות שעושות רוק אמריקאי.
הדוגמא הכי טובה, שאני יכול לתת היא האלבום היחידי של blur שאני מסוגל שומע שהוא האלבום החמישי שלהם שבו הם מנסים לעשות באופן מוצהר מוסיקה אמריקאית (יש באלבום אפילו שיר בשם Look Inside America). 
אז אם פעם שמעתי את The Jesus and mary chain (אני יודע הם סקוטים לא אנגלים) ו Bush (שהתאחדו, וחבל, כי האלבום אחרי האיחוד לא משהו) גם היום יש להקות מאנגליה שמספיק אמריקאיות בשבילי, למי שלא מסוגל להתמודד עם מינימום גראנג' אמריקאי אני ממליץ לא להקליק, כי זה עלול להיות טיפה רועש:

נתחיל מ Dinosaur Pile UP, זה האלבום הקודם שלהם:


וממש עכשיו יצא להם אלבום חדש, נחמד, אבל פחות מוצלח מהקודם, זה קליפ נחמד מתוכו:




הבאים בתור Pulled apart by horses, יש להם כל כך הרבה שירים טובים, שקשה לי להמליץ רק על 2, אבל מכיוון שהצמדתם לי סכין לגרון, אני הולך על:







מבטיח פוסט יותר שקט בפעם הבאה (;

תגובה 1: